среда, 21. октобар 2015.

Tiramisu ... Italy, coffee, friend, love

Mislim da je ovo prvi kolač koji me je očarao i odveo negde daleko daleko u samo jednom zalogaju,  mogla sam da zažmurim i da zamislim užurbanu masu, doterane muškarce i žene, perfekciju, mirise parfema, pauzu  i uzivanje u kafi, razgovoru, životu..onim malim stvarima..Italija...jedna divna zemlja...
mada iskreno ovaj kolač podseca me na jedan mali kutak, jedan restoran na Vozdovcu Toscana Mia gde smo moj dragi i ja odlazili dok smo se zabavljali, pa i kada smo postali mama i tata...jedan naš mali kutak i mali beg od stvarnosti...pobegnemo tamo i zamislimo da smo u Italiji da sedimo na sunčanoj strani ulice , pijemo espreso(on), kapućino(ja) i sladimo se tiramisuom...
Zato za mali dašak Italije u vašem domu TIRAMISU na srpski način...

Potrebno vam je :

  • dva velika dupla pakovanja Štark piškota
  • 5 jaja
  • maskarpone sir manje pakovanje, a ako možete i veće
  • 500 ml slatke pavlake
  • šećer, kakao, rum i nes kafa
PRVI FIL: umutiti 5 žumanaca sa 6 supenih kašika šećera i kada se dobro umuti mikserom(ja ovaj fil mutim u staklenoj posudi jer se kasnije kuva na pari), staviti ga nad serpu sa vodom koja kljuca sve dok se lepo ne skuva i šećer potpuno istopi i ujednači sa kremom i ostaviti da se prohladi.
DRUGI FIL: umutiti slatku pavlaku, paziti da je ne premutite jer onda postane suva grudvičasta masna i kao papir, neka prava mera vam je da bude čvrsta ali da se lako maže , da je lagane strukture, u to dodati bar malo pakovanje maskarpone sira, a ako imate za veće (blago vama ;)  kod nas je malo pakovanje oko 400-500 din , a ja sam ga u Grčkoj letos kupovala za 1€ u Lidlu-jedva cekam da Lidl dodje u Srbiju)...sada sve sjediniti tako što ćete fil od žumanaca dodati u ovaj fil polako mešajuci i sjedinjujući dve mase lopaticom za mešanje, nema potrebe za mikserom....

Slaganje kolača:
za piškote ćete napraviti kupku od dve velike kako moja Ana knjigovodja reče trudne, a ja oduvek govorim grbave kafene kašičice Nes kafe i dve šolje tople vode i malo ruma po ukusu (ja stavim dve tri supene kašike)
U staklenu ili bilo kakvu četvrtastu činiju namazaćete dno sa malo krema i redjati prethodno natopljene piškote u jednom smeru vodoravno do kraja isto. Preko toga naneti polovinu fila, pa malo posuti kakaom (sipate kakao u malu cediljku i pospete preko fila)
Zatim redjati drugi red piškota (ponovo lepo namočenih u kafi sa rumom) u smeru pod uglom od 90 stepeni od prvog, tj. vertikalno u odnosu na prvi red,kada poredjate prekrijete sve ostatkom fila i pospete kakaom.
Ako možete da izdržite a da ne uronite u kafeni zalogaj, maštanje i neke druge svetove i boje, pustite kolač da odstoji par sati (bar tri sata) u frižideru da se lepo sjedini, ohladi da mu se ukusi pomesaju i postane bas onakav kakav će vas raspametiti...
Probajte, napravite, zažmurite i putujte gde vam je volja;)...










Нема коментара:

Постави коментар