среда, 16. септембар 2015.

Bajadere...uvek pomažu :)

Jedan od prvih kolača koje sam kao mala naučila da pravim odmah posle palačinki bile su bajadere. One su bile moja vrsta slatkog zadovoljstva, kolačića i za sreću i za utehu...kad god mi je trebala mala doza nečega baš u pravoj meri to je bila bajedera, dovoljno ukusna, slatka, čokoladna...sve u jednom malom zalogajčiću...Bilo je i uspešnih i neuspešnih, jednom smo moj zet Zoran i ja napravili prelepu bajaderu sa puuuno lešnika ali tvrdu da nam je trebala sekira da je isečemo, a opet nekad je bila premekana da sam kašičicom morala da je jedem, ali ni tad joj ništa nije falilo. To je valjda jedini kolač koji je lep i ako vam u potpunosti ne uspe... zato bez straha od neuspeha upustite se u avanturu jer ga je napraviti lako,a ukus mu je očaravajuć. Verujte mi ako zažmurite dovoljno dugo odvešće vas gde god poželite, oterati oblake, crne misli, tugu u duši, ne položeni ispit ili će vam još više osladiti uspeh, na fakultetu, u poslu, u ljubavi...kažem vam kolačić za sve prilike i neprilike prirodni endorfin.

Potrebno vam je :

  • 325 gr šećera
  • čaša vode od 200 ml
  • 125 gr (odnosno pola) margarina, ja koristim Dijamant srebrni
  • 150 gr mlevenog keksa (plazma, bevita, zlatni pek)
  • 150 gr oraha ili lešnika
  • 3 štangle čokolade (ja koristim Menaž stark od 100 gr) i dve kaf.kašičice kakaoa
U šerpu sipati sav šećer i čašu vode i uključiti na jačinu 3 ili 5 zavisi koju ringlu imate da počne da vri, kad počne da vri znači da se šećer špinuje (tj kad vam kažu ušpinovati šećer to znači skuvati šećer sa vodom do odredjene gustine da bude onako lepo žućkast i lepljiv ali ne karamelizovan to je drugi način rada sa šećerom), Trik kada je šećer dovoljno ušpinovan otkrila mi je moja ujna Lepče ona je jako dugo u poslastičarstvu, mnogo tih malih caka zna, uzmete metalnu supenu kašiku umočite u tečnost izvadite i prislonite donjom stranom na keramičku tacnu ako se kašika lepi tako da vam je teže da je odlepite smesa je gotova. Sad možete ubaciti margarin da se otopi skroz, Kada je margarin otopljen sklonite sa ringle i umešate keks i orahe i sve lepo izmešajte.
 Smesu podelite na dva dela , pa u jedan stavite tri štangle čokolade i kašiku dve kakaoa,a drugi ostavite takav kakav jeste. U uljem blago podmazanu tepsiju srednje veličine naspete i izravnate prvo jedan pa drugi fil, redosled je skroz po želji, ja stavim prvo svetli pa tamni. Dok se to hladi napravite čokoladnu glazuru tako što ćete otopiti preostali deo čokolade sa malo margarina i vode ako zatreba( ili mleka ako vam nije bitno da li je bajadera posna ili mrsna, to joj je jos jedna prednost, možete je konzumirati u svim danima). Prelite preko i ostavite da se dobro stegne i ohladi.
 Možete je seći u kockice, pravougaonike, ukrasavati bombonicama, lešnicima, parčićima čokolade , tečnom čokoladom...čime god vam se svidja , odlično ide uz druzenje , kafu, moji prijatelji je obozavaju, a možete je gustirati u tišini onako sami sa sobom ;)






Нема коментара:

Постави коментар